presentation by Corry Shores
[Search Blog Here.]
[Central Entry Directory]
[Cinema Entry Directory]
[Filmmakers, Entry Directory]
[Orson Welles, Entry Directory]
Lowering Kane
Orson Welles
Orson Welles
Citizen Kane
Gilles Deleuze
Cinema 2: The Time Image
Cinéma 2: L'image-temps
Ch.5
Peaks of Present and Sheets of Past: Fourth Commentary on Bergson
Pointes de présent et nappes de passé
2c
Metaphysics of Memory: Useless Summonable Recollections (Recollection-Images), unsummonable recollections (hallucinations)
Métaphysique de la mémoire : les souvenirs évocables inutiles (images-souvenir), les souvenirs inévocables (hallucinations)
Metaphysics of Memory: Useless Summonable Recollections (Recollection-Images), unsummonable recollections (hallucinations)
Métaphysique de la mémoire : les souvenirs évocables inutiles (images-souvenir), les souvenirs inévocables (hallucinations)
everything begins and ends with the disappearance of Arkadin, as in Citizen Kane [Deleuze Cinema 2, 1989: 110b]
out commence et se termine par la disparition d’Arkadin, comme pour « Citizen Kane » [Deleuze Cinéma 2, 1985: 149b]
Deleuze, Gilles. Cinema 2: The Time Image. Transl. Hugh Tomlinson and Robert Galeta. London & New York: 1989.
Deleuze, Gilles. Cinéma 2: L'image-temps. Paris: Les éditions de minuit, 1985.
No comments:
Post a Comment