[Search Blog Here.]
[Central Entry Directory]
[Cinema Entry Directory]
[Filmmakers, Entry Directory]
[Yasujirō Ozu, Entry Directory]
Great Ozu site: ozu-san.com
One case of camera movement gives a good example of disconnection: in Early Summer, the heroine goes forward to a corridor, but this corridor is no longer in the restaurant, it is in the house of the heroine who has already returned home. [Deleuze Cinema 2, 1989: 15c]
Un cas de mouvement d'appareil donne un bon exemple de déconnexion : dans « Début d'été », l'héroïne avance sur la pointe des pieds pour surprendre quelqu'un dans un restaurant, la caméra reculant pour la garder au centre du cadre ; puis la caméra avance sur un couloir, mais ce couloir n'est plus celui du restaurant, c'est celui de la maison de l'héroïne déjà revenue chez elle. [Deleuze Cinéma 2, 1985: 26cb]
[Video should play when the button is clicked, despite not showing an image until then.]
Deleuze, Gilles. Cinema 2: The Time Image. Transl. Hugh Tomlinson and Robert Galeta. London & New York: 1989.
Deleuze, Gilles. Cinéma 2: L'image-temps. Paris: Les éditions de minuit, 1985.
No comments:
Post a Comment