[Central Entry Directory]
[Cinema Entry Directory]
[Filmmakers, Entry Directory]
[Howard Hawks, Entry Directory]
[Search Blog Here.]
[The following is quotation]
Of Mice and Lead
Gilles Deleuze
Cinema I
Cinéma 1
Chapter 9. The Action Image: The Large Form
Chapitre 9. L’image-action : la grande forme
1. From situation to action: ‘secondness’
1. De la situation à l’action : la « secondéité »
the modes of behavior, however studied they are, are not true habits, true responses to situations, but conceal a fault or cracks which cause them to disintegrate. This is the story of Hawks’ Scarface, where all the hero’s cracks, all the little faults which made him take it too hard, converge in the appalling crisis to which he succumbs on the death of his sister. [Deleuze Cinema I 1986:149]
les comportements, si expérimentés soient-ils, ne sont pas de vrais habitus, de vraies réponses à des situations, mais recèlent une faille ou des fêlures qui les désintègrent. C’est l’histoire de « Scarface » de Hawks, où toutes les fêlures du héros, toutes les petites failles par lesquelles il en faisait trop, so réunissent dans une crise abjecte qui l’emporte avec la mort de sa sœur. [Deleuze Cinéma 1, 1985 :201]
les comportements, si expérimentés soient-ils, ne sont pas de vrais habitus, de vraies réponses à des situations, mais recèlent une faille ou des fêlures qui les désintègrent. C’est l’histoire de « Scarface » de Hawks, où toutes les fêlures du héros, toutes les petites failles par lesquelles il en faisait trop, so réunissent dans une crise abjecte qui l’emporte avec la mort de sa sœur. [Deleuze Cinéma 1, 1985 :201]
Deleuze, Gilles. Cinema 1: The Movement-Image. Transl. Hugh Tomlinson & Barbara Habberjam, London: Continuum, 1986
Deleuze, Gilles. Cinéma 1: L'image-mouvement. Paris: Les éditions de minuit, 1983.
Image 1
Thank you Billy Stevenson
Image 2
this post from Corry shores delight Deleuze Cinema project reblogified in cinemablogazine ici. thank you Corry
ReplyDelete