Wednesday, 21 October 2009

Ring of Signs. Hitchcock. Rear Window


[image credits given below, thank you sources]

Ring of Signs


Gilles Deleuze

Cinema I
Cinéma 1

Chapter 12. The Crisis of the Action-Image
Chapitre 12. la crise de l'image-action

1. Peirce's 'thirdness' and mental relations
1. La « tiercéité » selon Peirce, et les relations mentales.


a symbol is not an abstraction, but a conrete object which is a bearer of various relations, or of variations of a single rlation, of character with others and with himself. The bracelet is such a symbol in The Ring, like the handcuffs in The Thirty-Nine Steps or the wedding ring of Rear Window. [Deleuze, Cinema 1, 1986:208b]

symbole non pas une abstraction, mais un objet concret porteur de diverses relations, ou des variations d'une même relation, d'une personnage avec d'autres et avec soi-même. Le bracelet est un tel symbole dès « The ring », comme les menottes des « Trente-neuf marches » ou l’alliance de « Fenêtre sur cour ». [Deleuze Cinéma 1, 1983:275bc].



Deleuze, Gilles. Cinema 1: The Movement-Image. Transl. Hugh Tomlinson & Barbara Habberjam, London: Continuum, 1986

Deleuze, Gilles. Cinéma 1: L'image-mouvement. Paris: Les éditions de minuit, 1983.







Image 1


No comments:

Post a Comment