[Search Blog Here.]
[Central Entry Directory]
[Cinema Entry Directory]
[Filmmakers, Entry Directory]
[Tod Browning, Entry Directory]
[The following is quotation.]
An Unarmed Murderer
Tod Browning
The Unknown
Tod Browning
The Unknown
Gilles Deleuze
Cinema 2: The Time Image
Cinéma 2: L'image-temps
Ch. 4
The Crystals of Time
Le Cristaux de temps
1a
The actual and the virtual: the smallest circuit
L'actuel et le virtuel : le plus petit circuit
A fake limbless man takes to his role and has his arms really cut off, for the love of the woman who could not bear men's hands, but tries to recover his dignity by organizing the murder of a rival who is whole (The Unknown). [Deleuze Cinema 2, 1989: 70b]
Un faux homme-tronc se donne à son rôle et se fait vraiment couper les bras, par amour de celle qui ne supportait pas la main des hommes, mais tente de se reconquérir en organisant le meurtre d’un rival intact (« L’inconnu »). [Deleuze Cinéma 2, 1985: 97c]
Un faux homme-tronc se donne à son rôle et se fait vraiment couper les bras, par amour de celle qui ne supportait pas la main des hommes, mais tente de se reconquérir en organisant le meurtre d’un rival intact (« L’inconnu »). [Deleuze Cinéma 2, 1985: 97c]
Deleuze, Gilles. Cinema 2: The Time Image. Transl. Hugh Tomlinson and Robert Galeta. London & New York: The Athlone Press, 1989.
Deleuze, Gilles. Cinéma 2: L'image-temps. Paris:Les éditions de minuit, 1985.
No comments:
Post a Comment