presentation by Corry Shores
[Search Blog Here.]
[Central Entry Directory]
[Cinema Entry Directory]
[Filmmakers, Entry Directory]
[Tod Browning, Entry Directory]
[Search Blog Here.]
[Central Entry Directory]
[Cinema Entry Directory]
[Filmmakers, Entry Directory]
[Tod Browning, Entry Directory]
[The following is quotation.]
Gilles Deleuze
Cinema 2: The Time Image
Cinéma 2: L'image-temps
Ch. 4
The Crystals of Time
Le Cristaux de temps
1a
The actual and the virtual: the smallest circuit
L'actuel et le virtuel : le plus petit circuit
The monsters in Freaks are monsters only because they have been forced to move into their explicit role, and it is through a dark vengeance that they find themselves again and regain a strange clarity which arrives in the lightning to interrupt their role. [Deleuze Cinema 2, 1989: 70bc]
Les monstres de « Freaks » ne sont des monstres que parce qu’on les a forcés à passer dans leur rôle manifeste, et c’est par une sombre vengeance qu’ils se retrouvent, regagnent une étrange clarté qui vient sous les éclairs interrompre leur rôle. [Deleuze Cinéma 2, 1985: 97d]
Les monstres de « Freaks » ne sont des monstres que parce qu’on les a forcés à passer dans leur rôle manifeste, et c’est par une sombre vengeance qu’ils se retrouvent, regagnent une étrange clarté qui vient sous les éclairs interrompre leur rôle. [Deleuze Cinéma 2, 1985: 97d]
Deleuze, Gilles. Cinema 2: The Time Image. Transl. Hugh Tomlinson and Robert Galeta. London & New York: Continuum/The Athlone Press, 1989.
Deleuze, Gilles. Cinéma 2: L'image-temps. Paris: Les éditions de minuit, 1985.
No comments:
Post a Comment